وي با تاکيد بر اينکه بايد يک تصميم اساسي در مورد شرکتهاي تاکسيراني گرفته شود، خاطرنشان کرد: اين شرکتها متاسفانه با وجود دريافت وديعه و پول اضافي از تاکسيها، کار خاص ديگري انجام نميدهند که اين امر به حملونقل عمومي شهر خسارت وارد ميکند.
به گفته وي : درحال حاضر تنها 40 هزار تاکسي تحت پوشش شرکتهاي تاکسيراني قرار گرفتند و اين در شرايطي است که شرکتهاي خصوصي هرگز سرمايهگذار نيستند و مالکيت تاکسيها نيز در اختيار تاکسيرانان نيست.
\"حسن بيادي\" نايب رييس شوراي اسلامي شهر تهران نيز طي سخناني گفت: متاسفانه شرکتهاي تعاوني اتحاديه تاکسيراني با سازمان تاکسيراني تعامل کافي ندارند و به همين دليل مشکلات زيادي را در شهر ايجاد ميکنند.
وي با بيان اينکه بايد هتلها و فرودگاهها اداره تاکسيراني جداگانهاي داشته باشند، افزود: مابقي تاکسيها نيز بايد بهطور عمومي و با نرخهاي يکسان فعاليت کنند.
\"معصومه ابتکار\" رييس کميته محيط زيست شوراي شهر تهران نيز با اشاره به مشکلات سرويس مدارس در تهران تاکيد کرد: با آنکه بحث کيفيت و استاندارد سرويسهاي مدارس جزو مصوبات شوراي شهر تهران بود، اما مشاهدات حکايت از آن دارند که برخي از سرويسهاي مدارس بدون رعايت استاندارد و با حداقل امکانات اقدام به جابجايي کودکان ميکنند.
وي تاکيد کرد: مردم تهران انتظار دارند که برخي استانداردها و کيفيتها در مورد سرويسهاي مدارس رعايت شود و با تعريف يک سامانه نظارتي براي سرويسها، ايمني سرويسهاي مدارس نيز تامين شود.
مديرعامل سازمان نظارت بر تاکسيراني شهر تهران نيز در اين جلسه از فعاليت 13 هزار تاکسي فرسوده با عمر بالاي 10 سال در شهر تهران خبر داد.
\" پيمان سنندجي\" تعداد تاکسيهاي نارنجي در حال تردد در شهر تهران را 39 هزار و 905 دستگاه، خودروهاي سبز 27 هزار و 752 دستگاه، تاکسيهاي ون هفتهزار و 44 دستگاه و مسافربر شخصي را پنجهزار و 700 دستگاه عنوان کرد.
وي با بيان اينکه در بحث نوسازي و ساماندهي تاکسيراني در هفت ماه گذشته بيش از 10هزار و 889 دستگاه تاکسي ساماندهي و نوسازي شده است، تاکيد کرد: در جريان ساماندهي تاکسيراني طي شش ماه گذشته افرادي که بيش از يک دستگاه تاکسي داشتهاند شناسايي و سازمان و ارگانهايي که بدون مجوز سازمان تاکسي اخذ کردهاند، معرفي شدهاند.
مديرعامل سازمان نظارت بر تاکسيراني شهر تهران با اشاره به فعاليت 52 شرکت تاکسيراني بخش خصوصي در تهران، گفت: در دو سال گذشته به دليل مشکلات پيش روي اين شرکتها نابسامانيهايي در بخش ساماندهي فعاليتشان به وجود آمد که هماکنون در حال برطرف شدن است.
سنندجي به تدوين آييننامههاي نظارتي براي نظارت بر شرکتهاي خصوصي تاکسيراني اشاره کرد و افزود: با همکاري دانشکده حقوق دانشگاه شهيد بهشتي، آييننامه انضباطي شرکتهاي خصوصي، آييننامه انضباطي رانندگان تاکسي و آييننامه رفتاري رانندگان تهيه شده است.
وي خاطرنشان کرد: بحث رتبهبندي در بخش ساماندهي شرکتها با جديت درحال پيگيري است، چرا که شرکتها براي ماندگار بودنشان لازم است مالکيت تاکسي را برعهده داشته باشند.
به گفته وي، بسياري از شرکتها در مناطق شهرداري داراي خط تاکسي ملکي بودند که با مناطق شهرداري تهران اين شرکتها منتقل شده و نظارت بر تاکسيهايشان به خودشان واگذار شده است.000
انتهای پیام/